Τεύχος
133,
Αύγουστος
2024
|
|
|
1ο ΕΠΑΛ
Σιβιτανιδείου: 1ο Βραβείο στα Λύκεια (εξ
ημισείας)
© WWF Ελλάς
Το 1ο ΕΠΑΛ Σιβιτανιδείου Σχολής με τον
εύστοχο τίτλο «Τα panda ρει» δούλεψε
πάνω στο upcycling, μια εξαιρετική
πρακτική που μπορεί να εμπλέξει τους
μαθητές/τριες σε δημιουργικές
δραστηριότητες, να τους ενημερώσει για
τη σημασία της ανακύκλωσης, τη μείωση
αποβλήτων και ανθρακικού αποτυπώματος,
και να προωθήσει τη βιώσιμη σκέψη.
Έτσι παρασκευάστηκε χαρτοπολτός από
παλιά βιβλία, χαρτί Α4 από παλιές
σημειώσεις και διαγωνίσματα με τον οποίο
οι μαθητές έφτιαξαν ρολόι,
σημειωματάριο, σελιδοδείκτες. Από
χάρτινες αυγοθήκες έφτιαξαν διακοσμητικά
καδράκια, χάρτινα «καπελάκια» για
φωτάκια κ.α., από πλαστικά μπουκάλια και
πλαστικά ποτήρια καφέ κοσμήματα, από
δοχεία αλουμινίου διακοσμητικά και
κοσμήματα, από λευκοσίδηρο, γλαστράκια,
από κατεστραμμένο θρανίο, ρολόι και από
παλιές σχισμένες, υφασμάτινες κουρτίνες
έγιναν τσάντες, τις οποίες ζωγράφισαν τα
παιδιά. Τέλος δημιουργήθηκαν QR codes με
πληροφορίες σχετικά με τα περιβαλλοντικά
προβλήματα που δημιουργεί ο κύκλος ζωής
των υλικών που προαναφέρθηκαν.
|
|
|
9ο ΕΠΑΛ Πειραιά:
1ο Βραβείο στα Λύκεια (εξ ημισείας)
© WWF Ελλάς
Το 9ο ΕΠΑΛ Πειραιά μας ταξιδεύει σε
μια Υδρογοναυτική Εκστρατεία. Ηλιακοί
συλλέκτες στο μπαλκόνι του 4ου ορόφου θα
παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, ενώ
παράλληλα θα δημιουργούν σκιά στον χώρο.
Η ηλεκτρική ενέργεια θα διοχετεύεται σε
κυψέλες καυσίμου, οι οποίες με
ηλεκτρόλυση θα μετατρέπουν το νερό, από
το πηγάδι του σχολείου, σε Υδρογόνο και
οξυγόνο. Το οξυγόνο θα διαφεύγει στην
ατμόσφαιρα. Το υδρογόνο θα αποθηκεύεται,
ώστε τους χειμερινούς μήνες να
τροφοδοτεί έναν λέβητα αερίου
τροποποιημένο για υδρογόνο, που θα
καλύπτει μέρος από το θερμικές ανάγκες
του σχολείου. Τα καυσαέρια του Υδρογόνου
είναι θεωρητικά μόνο υδρατμοί,
μειώνοντας έτσι το ανθρακικό αποτύπωμα.
|
|
|
3ο ΕΠΑΛ
Σιβιτανιδείου: Έπαινος Μοντελοποίησης
© WWF Ελλάς
Το 3ο ΕΠΑΛ Σιβιτανιδείου Σχολής μας
προσκαλεί να συμβάλλουμε στο «Ταξίδι της
βροχής από την ταράτσα στη στέρνα με
σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης του
πόσιμου νερού και την αντικατάστασή του
με νερό της βροχής όπου αυτό είναι
δυνατό.
Συλλέγοντας νερό από την ταράτσα
(βρόχινο) και τη γεώτρηση μπορούν να
καλυφθούν σε μεγάλο ποσοστό οι ανάγκες
του σχολείου για όλες τις χρήσεις εκτός
από το πόσιμο νερό μειώνοντας έτσι το
ανθρακικό αποτύπωμα του σχολείου.
|
|
|
ΓΕΛ Παραλίας
Πατρών: Έπαινος Εφαρμοσμένης Τεχνολογίας
© WWF Ελλάς
Το ΓΕΛ Παραλίας Πατρών στην προσπάθεια
μείωσης της κατανάλωσης ηλεκτρικού
ρεύματος και με σύνθημα «Σε Τσάκωσα!»
προτείνει την εγκατάσταση ενός
συστήματος, σε χώρους της σχολικής
μονάδας, τους οποίους λόγω της αδυναμίας
εισόδου του φυσικού φωτός αναγκάζονται
να φωτίζουν καθημερινά, κατά τη διάρκεια
της λειτουργίας του σχολείου, με
ηλεκτρικό ρεύμα. Το σύστημα αυτό, θα
διαθέτει αισθητήρες κίνησης, οι οποίοι
θα είναι υπεύθυνοι για τον φωτισμό του
χώρου και έτσι η παροχή του ηλεκτρικού
ρεύματος στους χώρους αυτούς θα είναι η
ελάχιστη δυνατή.
Ήδη έχουν προχωρήσει στην εγκατάσταση
του συστήματος των αισθητήρων στο χώρο
των μαθητικών τουαλετών και του
διαδρόμου που οδηγεί σε αυτές, που
φωτίζονταν συνεχόμενα σε όλη τη διάρκεια
λειτουργίας του σχολείου.
|
|
|
2ο ΓΕΛ Σαλαμίνας:
Έπαινος Ολοκληρωμένου Σχεδιασμού
© WWF Ελλάς
Το 2ο ΓΕΛ Σαλαμίνας έφτιαξε την
ολοκληρωμένη Escape (class)room, μια
υπαίθρια τάξη με πολλές καινοτόμες
λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας που
περιβάλλεται από φυτά και δέντρα για
σκίαση, μείωση του θορύβου, φυσικό
φίλτρο καθαρισμού της ατμόσφαιρας και
προστασία από τους ισχυρούς βόρειους
ανέμους. Το νερό της βροχής θα
τροφοδοτεί σύστημα αυτόματου ποτίσματος
αλλά και αυτόματο μηχανισμό θέρμανσης
και ψύξης. Στη στέγη έχουν τοποθετηθεί
φωτοβολταϊκά πάνελ που θα παρέχουν την
απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια για τη
λειτουργία της τάξης.
Για τη διαχείριση των απορριμμάτων
προτείνεται η χρήση ειδικών κάδων
ανακυκλώσιμων υλικών, στους οποίους θα
υπάρχει αισθητήρας που θα χρησιμοποιεί
σχετικό app για κινητά τηλέφωνα και θα
καταμετρά τα απορρίμματα που θα
ανακυκλώνει κάθε μαθητής. Οι μαθητές θα
επιβραβεύονται με πόντους που θα
εξαργυρώνονται στο κυλικείο του
σχολείου.
|
|
|
2ο ΕΠΑΛ
Σιβιτανιδείου: Έπαινος Επιστημονικής
Τεκμηρίωσης
© WWF Ελλάς
Το 2ο ΕΠΑΛ Σιβιτανιδείου σχολής με το
πρωτοποριακό ECO2GNOSIS θα συνδέσει στο
εργαστήριο Φωτοτεχνιας νέα ηλεκτρική
εγκατάσταση, στη φωτοβολταϊκή συστοιχία
τριών φωτοβολταϊκών πινάκων και μίας
χειροποίητης (πλήρους ανακυκλώσιμης με
βάση το ξύλο) ανεμογεννήτριας με τον
παρελκόμενο εξοπλισμό τους (π.χ.
αντιστροφέας, συσσωρευτές, Πίνακες
Δ.Η.Ε., κ.α.σ). Όλες οι εγκαταστάσεις
και συνδέσεις γίνονται από τους ίδιους
τους μαθητές.
|
|
|
1ο ΕΚ Πάτρας:
Έπαινος Καλλιτεχνικής Δημιουργίας
© WWF Ελλάς
Το 1ο ΕΚ Πάτρας με το πρόγραμμα
«Φυτεύω ανακυκλώνω και μειώνω το CO2»
στοχεύει στην ολοκλήρωση και πλήρη
λειτουργία του ημιτελούς θερμοκηπίου που
υπάρχει στον χώρο.
Τα φυτά θα απορροφούν CO2 ενώ τα
προϊόντα του θερμοκηπίου θα
καταναλώνονται από τους μαθητές με στόχο
μια πιο βιώσιμη διατροφή. Τα υπολείμματα
τροφών θα κομποστοποιούνται ενώ θα
χρησιμοποιούνται και χρησιμοποιημένα
χαρτιά και χαρτόνια για λίπανση.
|
|
|
Πρότυπο ΕΠΑΛ
Ελευσίνας: Έπαινος Συνδυαστικής Λύσης
© WWF Ελλάς
Το Πρότυπο ΕΠΑΛ Ελευσίνας με σύνθημα
«Το Π.ΕΠΑΛ Ελευσίναςσας αλλάζει τα φώτα»
προτείνει την τοποθέτηση αυτόματων
συστημάτων φωτισμού και αερισμού στις
σχολικές αίθουσες. Τα συστήματα θα
λειτουργούν με τη χρήση φωτοβολταϊκού. Ο
αυτόματος φωτισμός θα προσαρμόζεται
σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες, έτσι
ώστε όταν έχει συννεφιά θα ανάβουν
αυτόματα τα φώτα. Η λειτουργία του
ανεμιστήρα θα προσαρμόζεται στα επίπεδα
της θερμοκρασίας έτσι ώστε να λειτουργεί
όταν αυτή είναι πάνω από 27˚C.
|
|
|
12o ΓΕΛ Πάτρας:
Έπαινος Εξωστρέφειας
© WWF Ελλάς
Το 12ο ΓΕΛ Πάτρας προτείνει τη
δημιουργία μικρού εκπαιδευτικού άλσους
δίπλα στο σχολείο. Το άλσος θα έχει
μεγάλη ποικιλία δέντρων του τόπου και
απλές υποδομές για μία υπαίθρια τάξη.
Θα το επισκέπτονται σχολεία και οι
μαθητές θα βλέπουν και θα παίρνουν
πληροφορίες τόσο για τα διάφορα δέντρα,
όσο και για περιβαλλοντικά θέματα
γενικότερα με ταμπέλες και μέσω του site
του σχολείου με δωρεάν WiFi.
Μεγαλώνοντας τα δέντρα θα μειώνουν το
ανθρακικό αποτύπωμα του σχολείου.
|
|
|
4ο ΕΠΑΛ
Σιβιτανιδείου: Έπαινος Συνεργασίας
© WWF Ελλάς
Το 4ο ΕΠΑΛ Σιβιτανιδείου Σχολής
πρότεινε να κατασκευάσουν ένα
Περιβαλλοντικό Κιόσκι (πάνω σε
υπάρχοντα) με ηλιακό πάνελ με φως
εστιάζοντας στη μείωση της ηλεκτρικής
ενέργειας. Με αυτόν τον τρόπο, το
σχολείο θα μείωνε την κατανάλωση εντός
των τάξεων, γιατί θα μπορούσαν να
διεξαχθούν μαθήματα στα κιόσκια με
αποτέλεσμα τη μείωση του ανθρακικού
αποτυπώματος.
|
|
|
3ο ΓΕΛ Πειραιά:
Έπαινος Πράσινης Αρχιτεκτονικής
© WWF Ελλάς
Το 3o ΓΕΛ Πειραιά, το Πράσινο σχολείο
ευελπιστεί να μειώσει το ανθρακικό
αποτύπωμα του σχολείου με δεντροφύτευση
και δημιουργώντας ένα παρτέρι γύρω από
τον ευκάλυπτο που υπάρχει στην αυλή του
σχολείου μας, με ταυτόχρονη βελτίωση της
εικόνας του προαύλιου χώρου, παγκάκια
και ηλιακό κιόσκι.
Επιπλέον με την τοποθέτηση
φωτοβολταϊκών στην ταράτσα του κτηρίου
θα μειωθεί η κατανάλωση του ηλεκτρικού
ρεύματος που καταναλώνει το σχολείο για
την λειτουργεία του.
|
|
|
|
|