Τεύχος 55, Δεκέμβριος 2014

Οικολογικά Χριστούγεννα!

Τι θα λέγατε να δίνατε μια άλλη διάσταση στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο σχολείο και στο σπίτι; Αντιστεκόμενοι, π.χ., στην καταναλωτική μανία των ημερών και ανακαλύπτοντας το νόημα του δώρου μέσα από την Ανταλλαγή. Ας ανταλλάξουμε αντικείμενα που είχαν μια αξία για μας, είναι σε καλή κατάσταση και είναι έτοιμα να δώσουν χαρά σε κάποιον άλλον. Αν συνοδεύσουμε το αντικείμενο που επιλέξαμε να ανταλλάξουμε με μια μικρή κάρτα που αναγράφει, σε πρώτο πρόσωπο, την ταυτότητα του αντικειμένου. Π.χ. : «Ως μπρελόκ πέρασα πολύ όμορφα με τα κλειδιά του κυρίου μου, άνοιξα πολλές φορές την πόρτα του σπιτιού του μαζί τους και άκουσα το αφεντικό να καλησπερίζει την οικογένειά του. Χαίρομαι που θα φανώ χρήσιμο και σε σένα και θα σε γνωρίσω!!»

Με αυτόν τον τρόπο το αντικείμενο αποκτά άλλη διάσταση. Φιλοτεχνούμε μια συσκευασία από ανακυκλωμένο υλικό, ένα φύλλο εφημερίδας που επιζωγραφίζουμε, π.χ., και έτοιμο το δώρο μας. Αν ζητήσουμε από τους μαθητές μας να μπούνε σε αυτή τη διαδικασία με μικροαντικείμενα που φέρνουν στο σχολείο (μολύβια, γόμες κλπ), θα μπούνε στο νόημα και μετά θα βρούνε και άλλα αντικείμενα που μπορούν να αποχωριστούν. Τα παιδιά βρίσκουν εύκολα παιχνίδια που θέλουν να δώσουν. Οι έφηβοι πιο δύσκολα. Αν όμως ξεκινήσουν από τα σχολικά είδη, θα είναι πιο εύκολο να ξεπεράσουν τον δισταγμό τους.

Συνδυάστε τη δράση "Ανταλλάσουμε" με τις ιδέες που θα βρείτε εδώ και έτοιμα τα οικολογικά Χριστούγεννα!

Εννοείται ότι θα φτιάξετε και χειροποίητα στολίδια από ανακυκλώσιμα υλικά για το δέντρο σας ενώ θα αντισταθείτε και στην περιττή συσκευασία των αγοραστών δώρων. Τυλίξτε τα δώρα σας με νόημα!

Χρόνια πολλά σε σας και στον πλανήτη!

Πάντα @ Golden Hall

Το Panda Shop θα λειτουργεί και φέτος όλο το Δεκέμβριο στο Golden Hall. Σας περιμένουμε λοιπόν στο ισόγειο του Golden Hall 1-31 Δεκεμβρίου για να δείτε από κοντά όλη τη συλλογή με τα προϊόντα του WWF και να κάνετε τις γιορτινές αγορές σας.

Θα βρείτε ωραίες ιδέες για δώρα για τους μικρούς και τους μεγάλους φίλους σας, θα έχετε την ευκαιρία να ενημερωθείτε για τις δράσεις μας αλλά και να ενισχύσετε το έργο μας.

Οι μικροί μας φίλοι θα έχουν την ευκαιρία να αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα δίπλα σε αυτό του Πάντα και να μάθουν όλα όσα θα ήθελαν να ξέρουν για το πως να περάσουν οικολογικά χριστούγεννα. Μικροί και μεγάλοι θα μάθουμε απλούς, δημιουργικούς και διασκεδαστικούς τρόπους για να «πρασινίσουμε» τα Χριστούγεννα μας. Τα «οικολογικά χριστούγεννα» θα σας περιμένουν στο πατάρι του Panda shop 5, 10, 11, 15,16,17,18 & 19/12 από τις 17.00 μέχρι τις 20.00 και 22,23 & 29/12 12.00-14.00.

Σας περιμένουμε!

Το Πάντα διαβάζει...

... «Τα Χριστούγεννα του Τα Κι Κο» της Ειρήνης Μάρρα από το Ανθολόγιο της Ε’ Δημοτικού και χαίρεται!

Χαίρεται όχι μόνο γιατί και το πάντα είναι κινεζάκι, αλλά γιατί βρίσκει ένα δρόμο, μέσα από την ιστορία αυτή, στα δικά του Χριστούγεννα! Μαζί με όλα τα παιδιά που έρχονται από άλλες χώρες, είτε από επιλογή των οικογενειών τους είτε αναγκαστικά, ως πρόσφυγες. Διαβάστε λοιπόν την ιστορία παρέα με ένα λούτρινο πάντα και νιώστε τη ζεστασιά που αναδίδεται από την πένα της συγγραφέως και τη γούνα του ασπρόμαυρου συμβόλου όλων των απειλούμενων ζώων.

Και για ένα αγιοβασιλιάτικο καλό βιβλίο, το Ναι Βιρτζίνια, υπάρχει Άγιος Βασίλης, του Βασίλη Παπαθεοδώρου, εκδόσεις Καστανιώτης, είναι μια καλή επιλογή.

Ο Ασπροπάρης πάει σχολείο

100 περίπου μαθητές από 5 σχολεία του Έβρου και της Ροδόπης (Γυμνάσιο Σουφλίου, Δημοτικό Τυχερού, Γυμνάσιο Ιάσμου, Δημοτικό Σαπών) αγκάλιασαν τον Ασπροπάρη τη σχολική χρονιά που τελείωσε τον Ιούνιο του 2014.

Οι δράσεις είχαν ως βασικό θέμα το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το είδος από τη χρήση των δηλητηριασμένων δολωμάτων. Μετά από συζητήσεις που κάναμε με τα παιδιά αποφασίσαμε ότι η βασική δράση για τη χρονιά αυτή θα ήταν η κατασκευή και τοποθέτηση πινακίδων με στόχο την ενημέρωση των πολιτών.

Φέτος η ομάδα υιοθεσίας από το Γυμνάσιο Ιάσμου μας επισκέφτηκε στη Δαδιά. Μαζί κάναμε μια βόλτα στο δάσος της Δαδιάς, είδαμε τον Ασπροπάρη στην ταΐστρα, παίξαμε παιχνίδια με θέμα τη βιοποικιλότητα και την ικανότητα παρατήρησης στη φύση, ενώ βάλαμε τις τελευταίες πινελιές στις πινακίδες πριν μεταφερθούν στον Ίασμο για να βαφτούν. Η φαντασία, η δημιουργικότητα και οι καλλιτεχνικές δεξιότητες της ομάδας έντυσαν τέσσερις πινακίδες με συνθήματα και εικόνες για τη σημασία και τη μοναδικότητα του είδους και για τον κίνδυνο εξαφάνισης του που προκύπτει όταν κάποιος καταφεύγει στη χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων.

Οι μαθητές της ομάδας υιοθεσίας από το Δημοτικό Σχολείο Σαπών κράτησαν την παράδοση ξεσηκώνοντας και φέτος την πόλη των Σαπών με τις φωνές τους! Ξεκινώντας από την αυλή του σχολείου τους διένυσαν τους κεντρικούς δρόμους της πόλης τους μέχρι το Δημαρχείο στην κεντρική πλατεία όπου αναπαράστησαν το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Ασπροπάρης από τα δηλητηριασμένα δολώματα. Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε όλοι στην περιοχή οπού φωλιάζει, το υιοθετημένο ζευγάρι, το παρακολουθήσαμε με τηλεσκόπιο και στήσαμε τις πινακίδες που είχαν ετοιμάσει τα παιδιά.

Το Δημοτικό Σχολείο Τυχερού συνέβαλε στις φετινές δράσεις ετοιμάζοντας επιστολές τις οποίες παρέδωσαν στον Δήμαρχο και στον Δασάρχη Σουφλίου. Μέσα από τις επιστολές τους μετέφεραν στις αρχές την αγανάκτηση τους για το ότι η χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων συνεχίζει να αποτελεί κοινή πρακτική σκοτώνοντας άγρια ζώα, όπως ο Ασπροπάρης.

Στον Έβρο φέτος προστέθηκε μια ακόμα ομάδα υιοθεσίας από το Γυμνάσιο Τυχερού, η οποία υιοθέτησε το ζευγάρι στη δεύτερη φωλιά Ασπροπάρη που βρίσκεται στην περιοχή του Κάψαλου. Όταν άνοιξε ο καιρός και οι ομάδες από τα δύο Γυμνάσια του Έβρου ετοίμασαν τις πινακίδες τους πήραμε τους δρόμους για να εντοπίσουμε εκείνα τα σημεία όπου θα είχαν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Οι πινακίδες όλων των ομάδων υιοθεσίας θα στέκονται εκεί για να θυμίζουν στους περαστικούς και σε όποιον ενδεχομένως θελήσει να βάλει στην περιοχή δηλητηριασμένα δολώματα ότι οι μαθητές της περιοχής στέκονται δίπλα στον Ασπροπάρη, αλληλέγγυοι των προσπαθειών που γίνονται για την προστασία του.

Η ξυλεία που χρησιμοποιήσαμε για τις πινακίδες ήταν ευγενική χορηγία της βιομηχανίας επεξεργασίας ξύλου ΑΚΡΙΤΑΣ ΑΕ.

Το πρόγραμμα υιοθεσίας του ασπροπάρη από τα σχολεία γίνεται στο πλαίσιο του προγράμματος LIFE για τον ασπροπάρη που υλοποιείται από το WWF Ελλάς, την Ορνιθολογική Εταιρεία της Βουλγαρίας, την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, και την Ορνιθολογική Εταιρεία της Μεγάλης Βρετανίας. Όλες οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με τα ΚΠΕ Σουφλίου και Μαρώνειας-Σαπών.

LED it snow!

Κάντε μία καλή οικολογική πράξη αυτά τα Χριστούγεννα. Εφόσον λατρεύετε τα χριστουγεννιάτικα φωτάκια και δεν μπορείτε να διανοηθείτε γιορτές χωρίς το φως τους, μπορείτε πάντα να λάβετε τα μέτρα σας και να απολαμβάνετε τη λάμψη τους πλέον «υπεύθυνα».

Η λύση ακούει στο όνομα «φωτάκια LED» και είναι 1.απλούστατη 2.οικονομική 3.οικολογική 4. ασφαλής! Τα αρχικά LED (light emitting diode) αποδίδονται σε φωτάκια που αποτελούνται από διόδους εκπομπής φωτός και τα οποία μπορούν να παραγάγουν περισσότερο φως με χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με τα συμβατικά λαμπάκια. Ιδού μία σύγκριση για να γίνει πιο κατανοητό αυτό: Τα φώτα LED απαιτούν μόνο ένα 20-25 % της ενέργειας που απαιτείται για να παράγουν ίδια ποσότητα φωτός με αυτή ενός λαμπτήρα πυρακτώσεως. Επίσης, ανά φωτάκι απαιτούν 0.04 watts, ενέργεια που είναι 100 φορές μικρότερη από τους παραδοσιακούς λαμπτήρες.

Και η λίστα με τα δυνατά σημεία τους συνεχίζει: Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Διαρκούν 25 φορές περισσότερο από τους απλούς λαμπτήρες. Πρόκειται δηλαδή για μία μακροπρόθεσμη καλή οικονομική επένδυση αφού χάρη στην αντοχή τους συμβάλλουν στη μείωση απορριμμάτων. Έξτρα οικολογικά δηλαδή.

Επιπλέον, αγγίζοντας τα μπορεί κάποιος να παρατηρήσει ότι είναι δροσερά, κοινώς θερμαίνονται λιγότερο, άρα είναι και πιο ασφαλή και λιγότερο ευπαθή συγκριτικά με τους λαμπτήρες πυρακτώσεως. Με δεδομένο μάλιστα ότι μερικοί λαμπτήρες που δεν είναι LED περιέχουν αέρια τα οποία μπορεί να είναι επικίνδυνα όταν εισπνέονται εάν το εξωτερικό γυαλί είναι σπασμένο και το αέριο διαφύγει.

Τι άλλο μπορείτε να κάνετε: Αντισταθείτε στη "μαγεία" του εξωτερικού φωτισμού. Αφήστε τις αμερικάνικες ταινίες Χριστουγέννων να υπερβάλουν με το στολισμό και μείνετε πιστοί στην «ποιοτική και όχι ποσοτική» διακόσμηση. Όλοι αρεσκόμαστε στη θέα μιας φωτισμένης και εορταστικής ατμόσφαιρας στη γειτονιά, αλλά και όλοι απεχθανόμαστε τους «φουσκωμένους» λογαριασμούς ρεύματος. Χριστούγεννα δε σημαίνει χιλιάδες φωτάκια σε άδεια από πράσινο μπαλκόνια! Προσπαθήστε να περιορίσετε τη διακόσμηση με φωτάκια στο εσωτερικό του σπιτιού και ιδανικά μόνο στο χριστουγεννιάτικό δέντρο.

Θυμηθείτε να σβήνετε τα φωτάκια την ημέρα και αργά το βράδυ. Σπαταλάτε ενέργεια και…δεν τα βλέπει κανείς! Είναι μάλιστα και μια ωραιότατη ευκαιρία να αναπτύξετε την υπευθυνότητα στα νεαρότερα μέλη της οικογένειάς σας χρίζοντας τους «Υπευθυνους Οικολογικών Χριστουγέννων» με βασική ευθύνη να θυμούνται να κλεινουν τα φωτάκια πριν πέσετε για υπνο το βράδυ κι όποτε φευγετε από το σπίτι.

Αν έχετε τη δυνατότητα, μπορείτε να βάλετε χρονοδιακόπτη στα λαμπάκια και να έχετε πάντα το κεφάλι σας ήσυχο. Ακόμα και όταν τρέχετε για τη δουλειά ή αργείτε να γυρίσετε στο σπίτι το βράδυ.

Στο σχολείο μπορείτε να αναλάβετε και τη σχετική δράση "Χριστούγεννα με το φως των αστεριών".

Ο Αι Βασίλης στην πόλη μας!

Αν θέλετε να διασκεδάστε με τους μαθητές σας, μικρούς και μεγάλους, φανταστείτε ότι είστε ο Άγιος Βασίλης και θέλει να μοιράσει τα δώρα στα σπίτια της γειτονιάς του σχολείου σας. Βγείτε έξω, αφού οργανωθείτε σε μικρές ομάδες μαθητών, και περπατήστε με τα μάτια του καλοσυνάτου Άγιου. Τι δυσκολίες θα έβρισκε στο μοίρασμα των δώρων του; Τι θα του άρεσε και τι όχι στη γειτονιά σας; Υπάρχει θέση να παρκάρει το έλκηθρό του; Υπάρχουν καμινάδες για να τρυπώσει; Υπάρχουν σκουπιδοτενεκέδες ανακύκλωσης για να πετάξει το περιτύλιγμα από τις καραμέλες του και τις λιχουδιές που σίγουρα θα μασουλάει; Τι καταστήματα και υπηρεσίες υπάρχουν στη γειτονιά και τι δώρα θα επέλεγε να αφήσει σε μια τράπεζα, σε ένα κρεοπωλείο ή σε ένα φούρνο; Υπάρχει κανένα πάρκο και παγκάκι για να ξεκουραστεί;

Στην τάξη,σε χαρτί του μέτρου ή Α3, κάθε ομάδα σχεδιάζει τη γειτονιά και τους σταθμούς του Άγιου Βασίλη με επεξηγηματικά σχόλια τι συνέβη στον κάθε σταθμό. Το graphic novel σας έχει ήδη ξεκινήσει! Αναρτήστε τους χάρτες περιπέτειας του Άγιου στους τοίχους της τάξης και εξελίξτε, αν θέλετε, τις περιπέτειες αυτές σε ιστορίες, κόμικς, graphic novel. Πηγή έμπνευσης μπορει να αποτελέσει το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά «Ο Αι Βασίλης στη φυλακή με τους 83 μικρούς αρουραίους» από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Το Πάντα διδάσκει

Το Σάββατο 15 Νοεμβρίου βρεθήκαμε στο σεμινάριο που διοργάνωσε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δραπετσώνας με σκοπό να δείξουμε στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν, τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να υλοποιήσουν μια καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στο σχολείο και στη γειτονιά.

Ο σχεδιασμός μιας καμπάνιας δεν είναι εύκολο πράγμα. Ούτε όμως πυρηνική φυσική. Υπάρχουν ορισμένοι απλοί κανόνες που αν τους ακολουθήσουμε μπορούν να μας λύσουν τα χέρια, να μας γλιτώσουν από άσκοπα πήγαινε-έλα και να κάνουν πολύ πιο επιτυχημένη κάθε μας προσπάθεια. Η κατάλληλη στοχοθέτηση, η επιλογή μηνυμάτων, οι μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά είναι μερικά από τα θέματα που συζητήθηκαν στο τρίωρο βιωματικό εργαστήριο μας.

Παρότι ένα τρίωρο δεν είναι αρκετό για να αναλυθούν με ακρίβεια όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να φέρει μια καμπάνια, σκιαγραφήθηκαν οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους πατάει μια επιτυχημένη εκστρατεία. Ποιοι είναι;

  • Πεδίο δράσης (που θέλουμε να παρέμβουμε)
  • Ανάλυση S.W.O.T.
  • Στόχος S.M.A.R.T.
  • Ομάδες στόχος (ποιους θέλουμε να επηρεάσουμε)
  • Αποσαφήνιση μηνύματος
  • Δράσεις – ενδιάμεσοι στόχοι – χρονοδιάγραμμα
  • Συνεργασίες (εντός, εκτός) και κατανομή ρόλων
  • Δημοσιοποίηση
  • Κοστολόγηση και εύρεση πόρων

Οι μαθητές μας συγκινούν

Στο σημείο υποδοχής των μαθητών μία χάρτινη κούτα περίμενε να γεμίσει αγάπη και παιδικές ιστορίες. Περίμενε να γεμίσει με χρησιμοποιημένα παιχνίδια που κάθε παιδί θα προσέφερε ως συμβολικό «εισιτήριο» εισόδου για τις εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποίησε η WWF Καλύτερη Ζωή από τις 24 έως τις 26 Σεπτεμβρίου. Οι εκπαιδευτικές δράσεις έγιναν στο πλαίσιο του φεστιβάλ ανταλλαγής, επαναχρησιμοποίησης και δωρεάς αντικειμένων «Δες το αλλιώς». Η πρόσκληση προς τους μαθητές τους ενθάρρυνε μεταξύ άλλων να δηλώσουν έμπρακτα το δικό τους μήνυμα δωρεάς και κοινωνικής αλληλεγγύης μέσα από τη συμβολική παραχώρηση ενός παιχνιδιού τους.

«Έφερα ένα από τα αγαπημένα μου αυτοκινητάκια», «έφερα μία κούκλα που δεν την έβγαλα ποτέ από το κουτί», «διάλεξα ένα επιτραπέζιο που έπαιζα με τα αδέρφια μου μικρότερος», «έγραψα ένα σημείωμα προς το παιδί που θα πάρει το δικό μου παιχνίδι», είναι μερικές από τις φράσεις των μαθητών που παρουσίαζαν τη δική τους ιστορία μέσα από το παιχνίδι που επέλεξαν.

Τελικά, η κούτα στην είσοδο πολλαπλασιάστηκε σε πολλές άλλες και κατέληξε να σφύζει από χρώματα, παιδικά ενθύμια, αγάπη και ευχές. Στο τέλος του φεστιβάλ 9 κούτες και 12 μεγάλες σακούλες γεμάτες παιχνίδια με ξεχωριστές ιστορίες και μηνύματα αγάπης μαζί με προσχολικά βιβλία, δωρεά διάφορων γνωστών εκδοτικών οίκων, έκλεισαν για να μεταφερθούν στις γυναικείες φυλακές Ελαιώνα Θήβας όπου βρίσκονται ανήλικα παιδάκια τον φυλακών μαζί με τις έγκλειστες κρατούμενες μητέρες τους.

Οι θερμές ευχαριστίες που λάβαμε από τον φιλανθρωπικό οργανισμό «Πλησίον», ανήκουν εξ ολοκλήρου στα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς τους και τους τρεις εκδοτικούς οίκους- Κέδρος, Μεταίχμιο, Καλειδοσκόπιο- που απέδειξαν έμπρακτα ότι η γενναιοδωρία και το ενδιαφέρον για τον πλησίον ξεκινάνε από μικρές, συμβολικές πράξεις για να καταλήξουν σε ειλικρινή χαμόγελα.

Ευχαριστούμε λοιπόν από καρδιάς τους μαθητές των 21ου, 49ου, 70ου, 73ου, 77ου δημοτικών σχολείων Αθηνών, 6ου και 10ου δημοτικών σχολείων Ηλιούπολης, Μαράσλειο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Αθηνών και Γυμνάσιο Καπανδριτίου.

Δείτε το βίντεο από τις εκπαιδευτικές δράσεις εδώ.

Το Πάντα διαβάζει...

Ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο για τη λειτουργία της τέχνης στα οικοσυστήματα και τις κοινωνικές δομές σχεδιάζει και επιμελείται η Εικαστικός Ελένη Πολυχρονάτου, Διδάκτωρ ΑΣΚΤ.

Το σεμινάριο με τίτλο «Περιβαλλοντική Τέχνη – Θεωρία και Εφαρμογή» οργανώνεται σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, και θα πραγματοποιηθεί στις κτηριακές εγκαταστάσεις του Aegean Omiros College, Πανεπιστημίου 17, Αθήνα, από το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014. Συνολικά διαρκεί 60 ώρες και πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή ώρα 6:00μμ-9:00μμ & κάθε Σάββατο ώρα 10:00πμ-1:00μμ. Αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί Εργαστήριο σε σημεία του αστικού χώρου που είναι οπτικά, ηχητικά και ατμοσφαιρικά ιδιαίτερα επιβαρυμένα.

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι η κατανόηση της Τέχνης ως μέσου εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης για το Περιβάλλον και απευθύνεται σε φοιτητές, εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες, φιλότεχνους και πολίτες, που αναζητούν να ενημερωθούν για το πώς εξελίσσεται σήμερα ο Πολιτισμός στο Περιβάλλον. Στους συμμετέχοντες δίδεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

Οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν για το πώς εξελίσσεται σήμερα ο Πολιτισμός στο Περιβάλλον, ενώ το θέμα προσεγγίζεται τόσο από Θεωρητική πλευρά, όσο και από Καλλιτεχνική και Επιστημονική. Ετσι θα διερευνήσουμε τους μετασχηματισμούς της σκέψης που συνοδεύει τις μεταμορφώσεις της ύλης και ευθύνονται, ως ένα βαθμό, για τις συνθήκες αντίληψης και διαβίωσης των ανθρώπων, θα κατανοήσουμε πώς οι καλλιτέχνες επιχειρούν να συμβάλουν στην οικοδόμηση μιας κοινωνίας, της οποίας τα μέλη θα διακρίνονται από μεγαλύτερη αισθητική αλλά και περιβαλλοντική ευαισθησία, τόσο για το κόσμο που τους περιβάλλει όσο και για τον ίδιο τους τον εαυτό και θα αναδείξουμε την αρμονική συνεργασία του καλλιτέχνη με τον επιστήμονα, καθώς δεν πρόκειται απλώς για έργα τέχνης με την κλασική έννοια, αλλά για συνολικότερες αναθεωρήσεις της μορφής και της λειτουργίας τους.

Η φωτογραφία του μήνα

Φωτογραφία: naturepl.com/ David Tipling/ WWF-Canon

Λεμπέση 21, 117 43 Αθήνα - Τηλ.: 210 3314893, Fax: 210 3247578 - www.wwf.gr

Σε περίπτωση που δεν θέλετε να λαμβάνετε email από το WWF, παρακαλούμε ενημερώστε μας στη διεύθυνση support@wwf.gr

EAN DEN BOREITE NA DIAVASETE TO EMAIL DEITE TO EDO