Τεύχος
132,
Ιούλιος
2024
|
|
|
1ο ΔΣ Παιανίας:
1ο Βραβείο στα Δημοτικά
© WWF Ελλάς
Το 1ο βραβείο για τα δημοτικά πήγε
φέτος στην "Υπαίθρια τάξη: Κλείνουμε τον
κλιματισμό-βγαίνουμε στο ύπαιθρο-No
child left inside!" από το 1ο Δημοτικό
Σχολείο Παιανίας. Η πρότασή τους
εστιάζει στη μεταφορά του μαθήματος κατά
τους ζεστούς μήνες σε έναν αναξιοποίητο
χώρο που υπάρχει ήδη και θα μπορούσε να
λειτουργήσει ως υπαίθρια τάξη και να
φιλοξενήσει τα μαθήματα. Για τη σκίαση
θα καλύψουν το χώρο με μια τοπική
ποικιλία κληματαριάς για να δώσουν
έμφαση στην ανάδειξη των τοπικών
προϊόντων και θα ενισχύσουν τη
βιοποικιλότητα με ξενοδοχείο μελισσών
και ταΐστρες για πουλιά. Με τον κήπο για
μεσογειακά φυτά που θα περιβάλλει την
υπαίθρια τάξη θα βοηθήσουν στην
απορρόφηση CO2. Στην πράξη, αν η
υπαίθρια τάξη αποκτήσει σκίαση, θα
μπορούσε να χρησιμοποιείται κάθε ώρα και
από άλλο τμήμα με όλα τα οφέλη της
μάθησης στην ύπαιθρο αλλά και με μείωση
της χρήσης κλιματιστικών και φώτων.
|
|
|
4ο ΔΣ
Πετρούπολης: Έπαινος Συνεργασίας
© WWF Ελλάς
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης
δηλώνει δυνατά «Το κλίμα της Γης αλλάζει
κι εμένα με νοιάζει» και επιδεικνύει
ήθος και συνεργατικό πνεύμα στην
προσπάθεια μείωσης της σπατάλης χαρτιού.
Εστιάζοντας στο πρόβλημα των φωτοτυπιών
αποφάσισαν ότι προτεραιότητά στη
στρατηγική τους ήταν η ενημέρωση μικρών
και μεγάλων στη σχολική μονάδα
στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση και
στην αλλαγή στη συμπεριφορά
εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων. Ήδη
έχουν προχωρήσει σε συμβόλαια τάξης,
συνεργασία με την Γ’ Αθηνών και εύρεση
εργοστασίου ανακύκλωσης.
|
|
|
102ο ΔΣ Αθηνών:
Έπαινος Εθελοντισμού
© WWF Ελλάς
Το 102ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
δηλώνει «Taste it, Don't waste it.-Βάλτο
στο πιάτο, όχι στον κάδο!» και
καταπιάνεται με τη σπατάλη τροφίμων από
τα σχολικά γεύματα. Για τη λύση του
προβλήματος οι μαθητές οραματίστηκαν 6
γωνιές που θα λειτουργεί εθελοντικά η
μαθητική κοινότητα:’ Η Γωνιά της
Γεύσης’’ όπου τα φαγητά θα νοστιμίζουν
για να αρέσουν και στους πιο δύσκολους
ουρανίσκους, ‘’Το Parking Φαγητού’’ όπου
θα συλλέγονται τα γεύματα που δεν
φαγώθηκαν για να δοθούν σε οικογένειες
που τα έχουν ανάγκη, ‘’ Η Γωνιά
ενημέρωσης’’ όπου οι μαθητές θα
ενημερώνονται για τα οφέλη της υγιεινής
διατροφής αλλά και για τη σχέση
διατροφής και κλιματικής αλλαγής, ‘’Η
γωνιά του κήπου’’ με μια ελιά αλλά και
οπωροφόρα δέντρα, ‘’Ένας μικρός κήπος
στην ταράτσα’’ με τα κατάλληλα μυρωδικά
και βότανα και ‘’Η γωνιά της
τεχνολογίας’’ όπου μια φωτεινή επιγραφή
(με ηλιακά πάνελ προφανώς) θα θυμίζει το
μήνυμα στους μαθητές.
|
|
|
5ο ΔΣ
Πετρούπολης: Έπαινος Ολοκληρωμένου
Σχεδιασμού
© WWF Ελλάς
Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης με
την «πράσινη πυραμίδα - Το μέλλον της
κλιματικής ζωής» έκανε μια ολοκληρωμένη
μελέτη σχεδιασμού θερμοκηπίου και
κιβωτού σπόρων. Το θερμοκήπιο που θα
τοποθετηθεί στην ταράτσα θα ποτίζεται
από υδατοδεξαμενή βρόχινου νερού ενώ θα
παίρνει ενέργεια από ηλιακά πάνελ. Τέλος
οι σπόροι θα μαζευτούν από τοπικά δέντρα
και θάμνους.
|
|
|
7ο ΔΣ Ιλίου:
Έπαινος Θετικής Ενέργειας
© WWF Ελλάς
Το 7ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου με τις
μικρές πατούσες αντιμετωπίζει το μείζον
πρόβλημα της εξοικονόμησης ενέργειας
φωνάζοντας «Σβήνω τα φώτα»! Μια ηχητική
υπενθύμιση διακοπής ηλεκτρικού ρεύματος
στο φωτισμό των αιθουσών κατά τη
διάρκεια των διαλειμμάτων και μετά το
πέρας των μαθημάτων μέσα από ένα κινητό,
το οποίο λειτουργεί ως ξυπνητήρι. Έχει
ρυθμισθεί να υπενθυμίζει σε
εκπαιδευτικούς και μαθητές να σβήνουν τα
φώτα πριν αποχωρήσουν από την αίθουσα
κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και
μετά το σχόλασμα με την επαναλαμβανόμενη
φράση «Σβήνω τα φώτα». Μια ιδέα
πρωτότυπη, ρεαλιστική και εφαρμόσιμη, με
μικρό οικονομικό κόστος.
|
|
|
4ο Γυμνάσιο
Μεταμόρφωσης: 1ο Βραβείο στα Γυμνάσια
© WWF Ελλάς
Το 4ο Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης, με την
ιδέα του «Οικο-εκπρόσωποι σε δράση»
κέρδισε το 1ο Βραβείο για τα Γυμνάσια
απαντώντας στην άσκοπη χρήση του
ηλεκτρικού ρεύματος. Η λύση: μετρητής
κατανάλωσης ενέργειας, καρτοδιακόπτης,
βαμβακερές ανοιχτόχρωμες κουρτίνες,
ηλιακά φωτιστικά δρόμου, δεντροφύτευση.
Τέλος καθιερώθηκε ο θεσμός του
οικο-εκπροσώπου: δύο για κάθε τμήμα, που
εκλέγονται από τους μαθητές. Οι
οικο-εκπρόσωποι θα προτείνουν στο τμήμα
τους μέτρα και δράσεις για την υιοθέτηση
οικολογικής συμπεριφοράς. Τα τμήματα που
θα έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα θα
βραβεύονται κάθε χρόνο και το έπαθλο θα
είναι μία ημερήσια εκδρομή. Ήδη έχουν
εξασφαλίσει τη συνεργασία του Δήμου.
|
|
|
2ο Γυμνάσιο
Μεταμόρφωσης: Έπαινος Εξωστρέφειας
© WWF Ελλάς
Το 2ο Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης με σύνθημα
«Έξω από τους τέσσερις τοίχους» απαντά
κι αυτό στην υπερκατανάλωση ενέργειας. Η
πρόταση περιλαμβάνει τη δημιουργία
υπαίθριας τάξης που με τη λειτουργία
της, κάποιες ώρες την εβδομάδα, θα
μειώνει την κατανάλωση ενέργειας, την
αισθητική αναβάθμιση του χώρου με φυτά
που θα είναι ανθεκτικά, δε θα έχουν
μεγάλες απαιτήσεις σε νερό και θα
απορροφούν τη μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα
CO2, τη δημιουργία παρτεριών για
καλλιέργεια εποχιακών λαχανικών, την
κατασκευή κομποστοποιητή για την
αξιοποίηση των οργανικών απορριμμάτων
και την αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας
για τις λειτουργίες και την επίβλεψη του
χώρου. Η ιδέα έχει συγκεντρώσει
υπογραφές από μέλη της σχολικής
κοινότητας και γείτονες και έχει
υποβληθεί σαν αίτημα στο Δήμο
Μεταμόρφωσης. ενώ πρόσφατα, έλαβαν
επίσημα έγκριση αξιοποίησης του χώρου
που τους ενδιαφέρει!
|
|
|
Γυμνάσιο Αγ.
Βασιλείου Αχαΐας: Έπαινος
Ευαισθητοποίησης και Διάχυσης
© WWF Ελλάς
Το Γυμνάσιο Αγ. Βασιλείου Αχαΐας με το
Κολιμπρί, ΕΝ.Α (Ενεργειακά Αυτόνομο)
Σχολείο-αντιμετωπίζει το αυξημένο
αποτύπωμα του σχολείου από την ενέργεια
αλλά και τις μετακινήσεις καθώς
βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή. Έτσι
προτείνει ηλιακά πάνελ και
ανεμογεννήτριες αλλά και ηλιακά ποδήλατα
και οχήματα, έξυπνη αφύπνιση αλλά και
«Επιτηρητή κατανάλωσης ενέργειας».
|
|
|
Ειδικό Γυμνάσιο
Ιλίου και 3ο Γυμνάσιο Αγ. Αναργύρων:
Έπαινος Ενσυναίσθησης και
συμπεριληπτικότητας
© WWF Ελλάς
Μια ιδιαίτερη σύμπραξη του Ειδικού
Γυμνάσιου Ιλίου και του 3ου Γυμνασίου
Αγ. Αναργύρων οδήγησε στην Γέφυρα
Πρασίνου όταν οι μαθητές του δεύτερου
ανακάλυψαν ότι οι μαθητές του πρώτου δεν
είχαν πρόσβαση σε αύλειο χώρο ενώ οι
δεύτεροι ναι μεν είχαν αλλά δεν
αξιοποιείται κατάλληλα ώστε να μειώνεται
το ανθρακικό αποτύπωμα του σχολείου από
τη μία και να προσφέρονται εναλλακτικοί
τρόποι μάθησης από την άλλη. Έτσι
πρότειναν κατάλληλη διαμόρφωση και
δεντροφύτευση των προαύλιων χώρων,
υπαίθρια τάξη για διδασκαλία και για
άλλες δραστηριότητες ή σωματική άσκηση,
ποδήλατο για φόρτιση συσκευών. Ο χώρος
θα είναι προσβάσιμος και για ΑΜΕΑ.
|
|
|
3ο Γυμνάσιο
Πετρούπολης: Έπαινος Πράσινης
Τεχνολογίας
© WWF Ελλάς
Το 3o Γυμνάσιο Πετρούπολης προτείνει
οικολογικές βρύσες με σκοπό τη μείωση
των πλαστικών μπουκαλιών μιας χρήσης στο
σχολείο. Συγκεκριμένα προτείνει την
εγκατάσταση δύο αναβλυζόμενων βρυσών,
δύο κοινών βρυσών και δύο ειδικής
κατασκευής που θα μοιάζουν με ψύκτη στον
οποίο τα παιδιά δεν έχουν άμεση επαφή με
το στόμα τους. Η συγκεκριμένη κατασκευή
αποτελείται επίσης από αισθητήρες
κίνησης και ενσωματωμένα φίλτρα που
διατηρούν το νερό καθαρό. Επιπλέον, για
να κάνουν τον χώρο πιο ελκυστικό για τα
παιδιά θα προσθέσουν και LED lights γύρω
από τις βρύσες. Τέλος, για να είναι
ενήμεροι οι μαθητές, δίπλα από τις
βρύσες θα προστεθεί και ένας πίνακας
ανακοινώσεων της περιβαλλοντικής ομάδας.
|
|
|
|
|